Karalamaca

Gelen ani yazma isteğimle kendimi burada buldum. Sizi nasıl bir şey bekliyor inanın ben de bilmiyorum. Neyi nasıl yazmalıyım daha öğrenemedim. Ama öğrenmemek de en iyisi sanırım. Zihnimde dolaşan adı şanı belli olmayan kelimeler düzene girene kadar döngüye aldığım bir şarkı, birçok tuşu çalışmayan bilgisayarımla karşılıklı oturduk bekliyoruz bir şeyleri... 

 Hatta o kadar uzun süredir bekliyoruz ki linkte paylaştığım (Müzeyyen Senar / Kimseye etmem şikayet) şarkı kaç kez değişti, ben bu yazıya kaç kez devam edip kaç kez beğenmeyip sildim bilmiyorum. Evet, yine çok bilinmeyenli bir yazının içine patır kütür düştük. Çok güzel.

Neyse, bugün Hira'ya seslenemiyorum. Hem o uyumuştur. O yüzden kendi kendimi kendim avutacağım bu satırlarda. Bazen cidden inanamıyorum yazdıklarıma. Yok canım, tabii ki de güzel oldukları için değil. Tuhaf oldukları için. Mesela daha yeni bir notumu okudum . Unutmaktan korkuyorum yazmışım. Ama şu an neyi unutmaktan korktuğumu bile unuttum. E ben ne anladım bu işten. Biraz da paylaştığım şarkıdan konuşalım değil mi?

Müzeyyen Senar sahnedeydi. Tüm ihtişamıyla kimseye etmem şikayet diyordu. O sırada bir ses yükseldi : "Ben şikayetçiyim, benim şikayetim var hakim hanım"

Oysa ne biz Müzeyyendik şikayetimizi içimize gömüp filizlenmesini bekledik. Ne de karşımızdaki hakimdi şikayetimizi dinledi. Ne de biz kimseye hakim olabildik. Yani günün sonunda yine aldık kafamızı kollarımızın arasına ,daldık hiç gitmediğimiz muhtemelen de gitmeyeceğimiz bilinç altımıza çocukken giren masal diyarlarına.

Yaşamak isteseydim, Müzeyyen'in şarkıları arasında yaşamak isterdim. Ne kimseye şikayet ederdim, ne de buluşacağımızdan şüphe duyardım. Sonra birden notalar karışırdı, orkestra şaşırırdı, şarkılar değişirdi, tüm dünya gözümde silikleşirdi. Ve ben gerçek hayata dönerdim.

Yapamıyorum diye fısıldardım, feryadımı bastırmak niyetiyle. Sonra Sezen girerdi araya, biliyorsun derdi. Hayatın bazen öyle insafsız olduğundan bahsederdi. Sonra duymak istemediğim o sözleri söylerdi :Sen başka dünyaların insanısın..

Şey, Sezenim, benim yön kabiliyetim yok da o başka dünyayı tarif etsen de bulamam. Hem kimse bu dünyanın insanı değilse, kim bu dünyanın insanı?

Eğer bir dünya doktoru olsaydı, dünyaya öksür bakalım derdi, kontrol ederdi ciğerlerini.Alırdı belki de ciğerinden gelen yanık kokusunu.  Sonra alırdı eline kalemi reçeteye yazardı: Hastanın aitlik problemi var. Günde 3 öğün mutlaka aitlik vitamini alsın diye de ayrıca not düşerdi. Ama gel gör ki herkesin aitlik problemi varken eczaneler bunun vitaminini satmıyor. Hani nerede arz talep ilişkisi.. 

Aman bu vitamini bulursanız da fazlaya kaçmayın. Malum her şeyin fazlası zarar. Aynı şekilde aitliğin de.  Kararında bir aitlik. Harika bir duygu olmalı, ben de yaşamadım bilmiyorum. Aitlik hissi o kadar önemli ki. Bulunduğun ortama ait hissetmiyorsan, o ortamda emanet gibi duruyorsan.. Tatmin olmuyorsun hiçbir şeyden. Yaşadığın o olayı ait olduğun yerde yaşasan tatmin olacaksın ama ait hissetmediğin yerde hiçbir şey tam değil. Umarım her birimiz ait olduğumuz yerde çiçekleniriz. Bana ve kelimelerime eşlik ettiğiniz için teşekkür ediyor size veda ediyorum..

Yorumlar

  1. Sustum
    Kaçırmaya niyetli değildim sızıları
    Üstünkörü yaklaşılan inceliklerin
    Ben yapmayacağım hesabını
    Çünkü üstüme bir ölü gibi serilir
    Üstümden bir ölü kaldırılır
    Durdum
    Geçtim
    Zamanın aidiyeti külfetimden ağır
    Sardım
    Yaktım
    Dumanına ulaşamamış nostalji kadar sağırım
    Göremedim
    Bakamadım
    Sözlerim gözlerimden hep geri kalır
    Unutamadım
    Aşksızlığım
    Tersten basılmış bir yalnızlığım
    Uğultular
    Çoğullar
    Tekilsizler
    Karmaşıksızlar
    Sızlar mı ?
    Sızlar
    Beni al kendine göster
    Uslan
    Paklan
    Yakın
    Gidimlerini acıma verir köşede duran ayakkabın

    Bir başınalığı anlatıyorum yalnızsızlara
    Kimim?
    Ya da her kimsem
    Dikkata şâyanım
    Lügattan aşırıyorum
    Bakıyorlar
    Bağırıyorum : Gülüyorum
    Eski bir saat tamircisi zannediyorlar
    Bakmayın öyle
    Tanrı 'ya mahsus olmayan şeyleri siz de çok iyi biliyorsunuz
    Ben geçimimi kalabalık endişelerden sağıyorum
    Kolay olmayacak
    Kendime başka türlü bir ölüm beğenemiyorum
    Böyle bitmemeli
    Böyle bitmemeli
    ' Sen hayata tutunmuşsun . '
    Dedi bugün biri
    Tutulan ben miydim ?
    Tutamayan hayat olmasın
    Olmalı
    Olmalı..

    Şeyma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen çok güzelsin,, Kelimelerinle seni dansa kaldırabilir miyim?

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hira'ya sesleniş 10

Hira'ya sesleniş 1

Bu son seslenişim